Cum vorbim în public, secrete de la specialiști

Astăzi vă povestesc despre Public Speaking, tot ce am aflat la cea de-a XI-a ediție a Digital Parents Talks. Nu este o sarcină ușoară, pentru că a fost multă practică, am făcut exerciții foarte utile (chiar distractive), iar teoria a fost mai puțină.

 Primul invitat a fost Ioana Ginghină, pe care eu o cunoșteam deja, Robert participând la cursul de actorie pe care Ioana îl susține la MiniArtShow

Sub îndrumarea Ioanei, am făcut mai multe exerciții, care ne-au descrețit frunțile și ne-au ajutat să ne conectăm cu ceilalți, să transmitem, pe lângă mesajul dorit, energie! Gândurile negative, care apar atunci când ne pregătim să vorbim în public, pot deveni adevărate bariere, cel mai bine ar fi să nu le hrănim, să nu ne identificăm cu ele. Să nu ne minimizîm pe noi în fața interlocutorului, să ne conectăm cu publicul, având credința că mesajul nostru va schimba lumea în bine.

TIPS & TRICKS

  • Controlați-vă vocea!
     – vorbit din abdomen, nu din gât (subțire/pițigăiat).
    – registrul, timbrul, volumul, tonul potrivit sunt foarte importante, ele pot denota siguranță de sine sau din contră
    – nu vă temeți de pauze, ele dau greutate discursului!
  • Controlați-vă emoțiile cu ajutorul respirației! (să nu respirăm sacadat, să nu gâfâim)
  • Un mesaj de succes ar trebui să denote:
    onestitate (sincer, direct)
    autenticitate (nu încerca să pari ceea ce nu ești)
    integritate (să ne reprezinte, să fie lumea în care trăim)
    să fie transmis cu dragoste (un mesaj negativ, transmis cu dragoste, va fi recepționat mult mai bine)
  • Ce nu trebuie să conțină un mesaj:
    – bârfă
    – văicăreală
    – răutate
    – negativism
  • Atenție la poziția corpului!
    – putem schimba gândurile doar prin modificarea poziției corpului
    – spatele drept, poziția fermă, denotă siguranță

Cea de-a doua invitată a fost Laura Dragomir, consultant în comunicare, care mi-a răspuns la o întrebare foarte importantă: ce fac cu experiențele din trecut? Răspunsul este: le valorific, le iau cu mine, nu le las de izbeliște!


Laura ne-a încurajat să ne dezvoltăm continuu, să acceptăm provocări noi, iar din 4 în 4 să dăm un refresh carierei noastre, pentru a nu ajunge să ne plafonăm.

Una dintre abilitățile pe care ar trebui să le dezvoltăm, este cea de vânzător, pentru că în fiecare moment vindem idei, ne vindem imaginea, uneori înainte să începem să vorbim.
Fiecare om are 4 piloni principali în viața lui:

  1. Valorile
  2. Credințele.
  3. Familia și prietenii apropiați
  4. Jobul

Să nu uităm că suntem oameni și vindem oamenilor, să ne adresăm nevoilor lor și nu funcției deținute, vindem emoții, pentru că omul este în primul rând o ființă emoțională, nu rațională. Așadar, în decursul a 30 de secunde, trebuie să îl determinăm pe interlocutor să vrea să ne mai întâlnească, să vrea să afle mai multe despre noi, pentru a obține asta este nevoie să ne concentrăm pe nevoile lui, să oferim informații relevante pentru el, să ne adresăm nevoilor lui.

După ce am ascultat-o pe Laura, eu reflectez la următoarele întrebări:

  • Cine sunt?
  • Ce fac?
  • Cum fac?
  • Ce promit să ofer?
  • Cu cine vreau să colaborez?

Evenimentul Digital Parents Talks este organizat de Parenting PR iar sponsorii și partenerii acestei ediții au fost: Lidl RomaniaSecom Romania și Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Sector 6, gazda Conacul Golescu Grant.

Sursa foto: Mihai Răitaru

5 comentarii la “Cum vorbim în public, secrete de la specialiști

Publică un comentariu

Adresa de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *