Cum îmi fac viața la birou mai frumoasă

Deși multă lume visează la o viață liberă, de freelancer, antreprenor sau alte categorii profesionale, pentru care viața profesională pare o poezie, adevărul este că majoritatea oamenilor își desfășoară activitatea la un birou, 8 ore pe zi (sau chiar mai mult).

Nu este nicio tragedie dacă nu lucrezi dintr-o cafenea „cozy” sau dacă ziua ta nu se împarte între întâlniri la „fancy”, care se pot lăsa cu poze demne de Instagram. E ok dacă ești „un simplu angajat” și lucrezi într-un birou sau, mai rău, în ceea ce se cheamă open space (locul ala mare, cu alte 100 de birouri în jurul).

Am experimentat și eu variantele de mai sus, iar acum lucrez într-un open space, 8 ore și nu este deloc rău, viața de birou poate fi chiar frumoasă, iar dacă nu este, o putem face.

  1. Personalizarea spațiului. Este posibilă chiar și când totul arată standard.

    Deși în majoritatea birourilor există deja căni și pahare, mie îmi place să îmi aduc cana mea, care mă binedispune, îmi plac mult cele cu mesaje sau imagini haioase, eu o am pe cea d-aici (care este și la reducere), dar găsiți și mesaje mai cuminți pentru birou, Cărturești are o selecție simpatică, sigur găsiți ceva pe gustul vostru și potrivit pentru birou.

    Uneori avem chestii de notat, iar caietele oferite la birou nu sunt cele mai frumoase sau haioase. Am o mică pasiune pentru agendele de toate felurile, folosesc și la birou agende proprii pentru că mă inspiră și parcă îmi vin idei mai creative. Pentru că tocmai am terminat agenda oferită de companie, mi-am cumpărat una pe gustul meu, o găsiți online aici dacă nu aveți chef de plimbări.

    Deși unele companii au reguli stricte în legatură cu ceea ce se poate găsi pe un birou (cum este la mine), nu cred că se supără nimeni dacă aduceți o poză (decentă) cu familia, partenerul sau animăluțul. Eu am poza lipită pe una dintre marginile care delimitează biroul, dar puteți căuta o ramă simplă și de efect, la IKEA de exemplu.

  2. Fac pauze! Nu vreau să spun că pauzele lungi și dese sunt cheia marilor succese, deși sunt, uneori.

    În echipa mare din care fac eu parte există un singur fumător, care coboară 3 etaje până la locul special pentru fumat. Pauzele de cafea sunt dimineața, deși majoritatea își beau cafeaua în timp ce verifică mailurile/presa și după masa de pranz, dar rar depășeste cineva 15 minute în bucătărie, la cafea. Oamenii au o oarecare disciplină a muncii și nu pierd foarte mult din timpul de lucru. Așa că mă adaptez, iar dacă iau o pauză chiar mă destind.
    Pauza de masă  este sfântă, nimeni nu mănâncă deasupra tastaturii în timp ce lucrează, este interzis prin regulamentul intern! Dacă te încăpățânezi să nu îți iei pauză de masă, ea oricum ți se scade din programul de lucru.
    Uneori mănânc cu seful și cu alți doi colegi, fără să ne verificăm telefoanele, dar am și zile în care aleg să mănânc singură, am observat că îmi face bine să fiu atentă la mine și la măncare, fără să ascult vreo conversație, fără să îmi împart atenția între farfurie și cei de la masă. Sunt foarte tentată să verific tot ce mișcă prin telefon, dar am observat că mănânc cu aceeași viteză cu care navighez printre aplicații, așa că telefonul stă neatins pe masă.
    Petrec în medie 30 de minute la masă (este minim pe care suntem obligați să îl luăm zilnic), dacă se întâmplă să mănânc mai rapid, mai ies un pic la aer, 10 minute. Am și zile când fac o plimbare mai lungă și rezultă o pauză mai lungă, însă copiii mă așteaptă seara nerăbdători, așa că nu fac plimbări lungi foarte des. Când este vreme bună mănânc în parc.

  3. Atenție la alimentație!
    Pentru a evita costurile crescute, alegerile nesănătoase (sau aparent sănătoase), timpul lung de așteptare și tot ce ar mai presupune masa de prânz la restaurant, zilnic, eu îmi aduc mâncare d-acasă. Necesită un pic de organizare, dar merită efortul, mai am de lucru, mai sunt zile când nu am gustări pregătite, dar ceea ce mănânc chiar face diferența în stare mea de sănătate și nivelul de energie.
    Asta nu înseamnă că nu ies cel puțin o data pe lună la restaurant, cu singura mea colegă 🙂 (restul sunt bărbați).
  4. Uleiuri esențiale
    Deși poate pare greu să le utilizezi la birou, mai ales într-un open space, uleiurile se pot inhala dintr-un inhalator personal, din palme sau chiar din sticluță direct. Fac asta de câteva ori pe zi, de câte ori am nevoie de energie, inspirație, atenție, concentrare și alternez uleiurile în funcție de efectul pe care îl caut.

    Am coliere, brățări și cercei speciale pentru difuzare, așa este foarte ușor să beneficiez de efectele aromaterapiei la birou și nici un mai folosesc parfumuri convenționale, pline de substanțe care produc dezechilibre hormonale și alte probleme de sănătate. Găsiți uleiurile esențiale pe care le folosesc eu la Doterra, iar pentru partea de educare puteți conta pe mine.
  5. Excerciții fizice pentru relaxare
    Trebuie să recunosc că nu fac asta la birou, deși am avut colegi care se ridicau și își făceau exercițiile, eu nu mă simt în largul meu, așa că fac doar exerciții care nu presupun mișcări foarte vizibile sau fac o mică pauză și fac câteva exerciții la baie.

Sunt doar cateva dintre micile lucruri pe care le fac eu, iar rezultatul este că îmi place viața la birou, îmi place structura, îmi place să mă văd zilnic cu oameni, să fiu printre ei, să socializez și să lucrez în echipă.

Pe lângă munca de birou, am și câteva proiecte la care lucrez de la biroul d-acasă, unde aplic cam aceleași mici trucuri pentru a face totul să fie mai roz și mai pufos, indiferent de vreme, de proiecte, de rezultate.

Voua vă place viața voastră de birou? Cum o faceți să fie mai frumoasă, haioasă și interesantă?

 

Surse foto: Arhiva personală&pixabay

10 comentarii la “Cum îmi fac viața la birou mai frumoasă

  1. eu imi mananc pachetul deasupra tastaturii, in timp ce rasfoiesc un pinterest sau niste emailuri. Nu e bine deloc.
    Azi insa ies cu o prietena, abia astept sa ma impresioneze cu amintirile din vacanta ei!

    1. Boierie la voi, noi avem voie doar cu cafeaua la birou, nu e voie sa mancam, nu e voie cu cine stie ce chestii pe birou….seara trebuie sa fie destul de gol pentru cei care fac curatenie pe birouri

    2. daca n-ai avut nevoie pana acum e bine :)) am unele zile…vai de capul meu, daca nu pun o picatura de menta si cu wild orange in palma, simt ca o sa imi cada capul pe tastatura direct
      iar cand am niste documente din alea bizare de scris,la care nici cei care le cer nu stiu ce vor….clar am nevoie de ajutor extern 🙂

      1. ba de aia intreb ca am nevoie! sunt zile cand sunt contra timp si fiecare batut pe loc/lipsa de concentrare inseamna timp si presiune.
        Daca pot sa usurez, cu un pas atat de simplu, de ce nu?

  2. Nice to read how you managed to settle in in an open office.
    Me, I recently changed jobs in an open office with ‘floating desks’… ☹ Any suggestions?

    1. If there is something I have than this is it „floating desks”, why would someone implement such a shitty thing?! Just make everything even more impersonal 🙁

      I will think about something that could make your live more interesting 🙂

      1. Open space offices were probably invented by manufacturers of noise-cancelling headphones. When I look around my workplace here almost everyone has one. Even those who don’t stop talking. … In a world that so focuses on social media and communication lines, everyone seems to yearn to hide into his own personal virtual space. What’s the point of coming into an office that gives me no desk, no chair, no PC, and no coworkers, when at home I have everything and more? … Well, at least there’s the traffic jams to look forward to.

        1. Come on, I know you like to go to the office, to see your colleagues everyday, I know you like like taking the train also 🙂
          I don`t have headphones in the office, yet 🙂 so I hear French all damn day.

Publică un comentariu

Adresa de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *