10 sfaturi pentru a ameliora răul de mașina

Noi obișnuim să facem călătorii lungi cu mașina, vezi Eurotripul, în general nu am avut probleme la drumuri lungi, dar, culmea, au fost drumuri scurte, prin țară, în care nu m-am simțit extraordinar, am experimentat răul de mașină. Așa că am căutat informații și remedii naturale, pentru că plănuim multe alte calătorii îndepărtate, cu mașina. Vă las mai jos principalele informații pe care eu le voi avea în vedere, sper să fie si vouă de ajutor.

Ce este răul de mașină?
Face partea din categoria răului de mișcare și se mai numește si kinetoză, este reacția organismului atunci când urechea internă și ochii, transmit creierului mesaje diferite, cam 25% din populația lumii suferă de această stare.
Urechea internă răspunde de echilibrul corpului. Exista două tipuri diferite de echilibru: echilibrul static și dinamic. Sistemul vestibular ajută organismul să regleze echilibrul și mișcarea, făcând posibilă adaptarea lui la schimbările de poziție. Orice factor care perturbă această relație, duce la răul de mișcare.
Există mai multe teorii care încearcă să explice această condiție, până când se vor pune de acord specialiștii, este bine să recunoaștem simptomele și să avem la îndemână câteva remedii.

 

ureche-interna

Răul de mașină poate fi întâlnit la orice vârstă, dar pare a fi mai des întâlnit intre 2 și 12 ani, la femeile gravide, în rândul celor predispuși către migrene, la persoanele de sex feminin.

Simptome:
– greață
– paloare
– vomă
– amețeală
– transpirație
– salivare excesivă
– stare generală de rău

Cum putem ameliora răul de mașină:
1. Atenție la alimentație – nu plecați la drum cu stomacul gol, evitați mâncărurile grele, picante, grase, dar și alcoolul, cofeina.
2. Este de preferat să fiți sofer, mai degrabă decât pasager
3. Stați pe locul din dreapta șoferului sau cât mai aproape de locul din față (când punctul 2 nu este posibil)
4. Nu stați pe un loc cu fața invers direcției de mers a mașinii
5. Nu citiți
6. Ajută să vă luați un punct de reper fix, priviți către orizont
7. Aerisiți cât mai bine mașina, mergeți cu geamul deschis, aerul rece diminuează senzația de rău
8. Nu discutați în mașină despre faptul că suferiți de rău de mișcare, nu vă uitați către alte persoane cărora le este rău
9. Evitați mirosurile puternice precum deodorantele de mașină, parfumuri
10. Dacă aveți drumuri lungi de făcut, cereți sfatul medicului, există plasturi speciali care previn starea de rău dacă sunt aplicați înainte ca ea să se instaleze (discutați cu medicul despre efectele adverse și raportul risc-beneficiu).

Remedii naturale:
– lămâie sau mentă sub formă de limonadă, bomboane, ceai sau uleiuri esențiale
– mere verzi
– zmeură
– ghimbir (cu precauție, cereți sfatul medicului dacă aveți și alte suferințe)
– brătări speciale care se bazeză pe principiul presopuncturii
– remedii homeopate (există cele generale, precum Cocculine, dar eu aș recomanda o consultație la medic si remediu personalizat).

Este recomandat să aveți la îndemână, pe toată durata călatoriei, pungi speciale, rezistente, eventual care se pot sigila. Bicarbonal de sodiu este un alt lucru care trebuie avut în mașină, pentru cazurile nefericite când se produce inevitabilul și se pătează tapiseria.

Și nu uitați, pentru a ameliora răul de mașină, luați cât mai multe pauze!

Save

Save

Publică un comentariu

Adresa de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *