Ce impact are o grădiniță bună?

Tocmai am revenit de la atelierul Oanei Moraru, „Copiii sub 6 ani”, am primit atât de multe informații prețioase, am realizat câte oportunități am ratat și nu vreau să mai aștept niciun minut, așa că vă spun și voua, pe repede înainte, ce impact are o grădiniță bună.

Încep cu asta pentru că foarte multe dintre dificultățile și deficiențele pe care le au copiii când intră în școală, sunt strâns legate de insuficienta stimulare și dezvoltare în anii de grădiniță.

– Copilul prezinta o motricitate fină și grosieră, coordonare, bine dezvoltate, bun control al creionului, poate urmări randuri pe pagină, desen elaborat cu 7-8 elemente, simț ritmic, spirit de observație;
Are o bună imagine despre sine, în raport cu grupul (cooperează, colaborează, iși controlează impulsurile, are prieteni stabli, își exprimă verbal preferințele, participă activ în grup, inițiativă la joc.
Atitudine bună față de învățare, cu o bună capacitate de concentare voluntară, ascultare activă, curiozitate, rezilientă, dorința de a finaliza o sarcină, de a o finisa, hărnicie și receptivitate la nou;
Gândire logico-matematică bine dezvoltată, numără 0-20, formuleză raționamente simple, identifică relatia cauză-efect, execută pașii unui experiment sau ai unei probleme simple, construiește și rezolvă puzzle-uri;
Limbaj și comunicare logică, fluentă, fără probleme de pronunție, capacitate de povestire, cu folosirea corectă a conectorilor logici și temporali, bună sesizare a sunetelor și silabelor unor cuvinte de 3-4 silabe, memorie verbală, posibilitatea de a descrie, compara, defini, recunoașterea unor litere de tipar, capacitatea de a urmări o poveste și a deduce sensul unor cuvinte în context, vocabular in creștere, capacitatea de a continua un dialog, cu replici relevante și elaborate;
Intenția definită de a fi atent, a înțelege, capacitatea de a pune întrebări, de a face conexiuni, de a veni cu idei noi.

Văzând toate cele de mai sus, realizăm cât de importanți sunt anii de grădiniță și cum vor influența ei viitorul școlar. Iar daca avem deja un școlărel, care întâmpină anumite dificultăți, este bine să facem o analiză a situației, să vedem din care arie vine problema și să ne întoarcem să lucrăm acolo.

Va urma 🙂

Sursa fotoȘ Pixabay

Un comentariu la “Ce impact are o grădiniță bună?

Publică un comentariu

Adresa de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *