Gata de nunta in 15 minute, ca asa e viata de mama

Va spuneam intr-un articol trecut ca motivul acestui Eurotrip peste mari si tari este nunta unei prietene dragi, ne vedem rar de cand ea s-a mutat din Romania si imi doream tare mult sa fiu alaturi de ea la nunta. Dar de ce simplu cand se poate si complicat?! Pregatirea pentru o nunta este ceva complicat in sine, cand ai copil se mai adauga cateva liniute de complicaciune, iar cand calatoresti vreo 4000 de km cu masina, cu copii, cu hainele de nunta, totul devine ceva de poveste (nu basm).
Am ajuns la Porto undeva spre seara, infometati, stresati in legatura cu cazarea, hainele si restul organizarii. Cum am fost numai pe drumuri si cu capul in nori, nu am reusit sa avem cazare in acelasi hotel pentru ambele nopti petrecute in Porto, asa ca la sosire ne-am cazat la o pensiune, intr-o zona oarecum dubioasa, dar muuult mai ok decat hotelul de la care veneam din Franta. Stresul era ca a doua zi dimineata trebuia sa ma dau de 15 ori peste cap, sa calc undeva/cumva camasile baietilor, sa strang bagajul insirat seara, sa ma pregatesc pentru nunta, sa eliberam camera, sa ne cazam la celalalt hotel evident in partea opusa a orasului), sa ne intolim si sa gasim prima locatie unde avea loc ceremonia, toate pana in ora 15.30 cand incepea evenimentul, intr-o alta parte a orasului.

Ca sa fie totul bine, am dormit prost, m-am trezit cu o stare de rau si cu o „fata de spate”, asta dupa ce in seara precedenta, sotul avusese niste probleme existentiale cu aparatul de barbierit, nu imi doream decat ceva pastile si somn, dar cine avea timp de asa ceva. Am asigurat supravegherea la micul dejun, am cautat rapid pe Google Maps cele 3 locatii ale evenimentului, cat timp sotul a imbaiat copiii, am calcat cu drag si spor 3 camesi si apoi am purces la pregatirea mea, desi era inainte de pranz si trebuia sa ma tina pregateala asta pana….dimineata urmatoare.
Norocul era ca imi spalasem parul cu o seara inainte (nu pentru ca sunt organizata sau am gandit treaba, ci pentru ca altfel ar fi aratat absolut dubios fara niciun obiect de sucit/rasucit parul), deci am economisit vreo 10 minute. Cu unghiile e drept ca m-am organizat tot seara precedenta, asa ca erau roz bine merci, aici am scutit iarasi timp, cumva indefinit 🙂
Nu imi ramanea decat dus, cremuit si spoit pe fata, asa ca am purces si am fost gata in maxim 15 minute, cu totul. Acum nu va imaginati ca aratam ca iesita de la salon, din mainile unui make-up artist, hairstylist si un maseur, dar aratam decent zic eu, date fiind conditiile (dupa cateva ore de plaja in Franta, eram arsa pe frunte, nas si pe partile laterale ale fetei, aratam absolut dubios fara machiaj). Pac o crema iluminatoare de fata, una de ochi, fond de ten (sa mai uniformizeze nitel culoarea turbata), anticearcan (ca mare nevoie aveam), fard de ochi, primer pentru gene si rimel, o pudra si un blush si gata.
Am aruncat bagajele in masina si ne-am prezentat la hotelul urmator pentru check-in, doar ca aveam de asteptat 2 ore in hol, iar sotul imi tot reprosa ca nu i-am luat incaltarile care se portiveau la costum. Am baut o cafea, am baut 2, sotul nu mai contenea cu previziunile sumbre despre costumul lui si pantofii nepotriviti pe care ii pusesem in bagaj, EU, ca doar eu facusem bagajul!!  Intr-un final apoteotic a fost gata si camera noastra si a inceput ceea ce speram sa fie gateala de nunta, adica inca un dus rapid si un puf de pudra pe fata, pus rochia si dat cu parfum, ei da de unde!!! Evident ca pantofii sotului nu se potriveau la costum, drept pentru care au iesit scantei si fiecare a luat-o pe cai separate pentru cateva minute de calmare, care la mine s-au lasat cu o portie de plans, peste machiajul care trebuia sa ma tina pana a doua zi si care nu era waterpfroof.
Ne-am calmat cumva, nu stiu cum, eu am mai calcat o camasa, pe pat, ceea ce nu e chiar usor (probabil asa m-am calmat) si ….mi-am pus rochia de nunta, dupa care a urmat o exclamatie a sotului…care m-a facut sa o dau jos. Eram arsa de soare pe tot pieptul, cu urma de la costumul de baie, rosie ca racul, iar rochia era decoltata, deschisa la culoare, cu bretele foarte subtiri, ce sa mai, nu mergea.

Asa ca dupa ce am carat hainele de nunta atatea mii de kilometri, dupa ce le pregatisem in tara, le curatasem, tratasem anitisifonare, le aranjasem cu grija la fiecare oprire de masina, am ajuns la nunta in haine de strada, nu am avut poseta (o uitasem acasa), am improvizat din portfard si am intarziat la nunta (de fapt am ajuns la timp, dar nu am gasit loc de parcare, asa ca am parcat la 15 minute de mers pe jos, fara a lua in calcul 2 copii, tocuri cui si o faleza de strabatut). Si asa am ramas cu machiajul ala facut in cateva minute, plans, neretusat, nu am mai apucat sa aranjez parul, doar l-am desfacut din coada, am pus pe mine o rochie pe care o aveam pentru plimbari pe faleza, sotul a lasat deoparte costumul ca deja nu se mai potrivea cu tinuta nevestii si totusi ne-am simtit bine, ca sa vezi minune!

Dar totul e bine cand se termina cu bine, iar aventura noastra s-a terminat cu o nunta ca-n povesti, care a inceput pe plaja, a continuat cu un cocktail pe terasa unuia dintre cele mai luxoase hoteluri pe care le-am vazut in viata mea, Yetman, iar seara s-a incheiat in vestitele crame Taylor’s, de unde nu mai stiu cum am plecat pe tocurile cui, dupa ce am degustat vreo 5 tipuri de vinuri de Porto, unul vechi de 10 ani, cu gust de visinata :).

Astept comentarii, reclamatii, sugestii pentru evenimentele urmatoare, la care sper sa am macar 20 de minute sa ma pregatesc, va las cu cateva poze, facute cu telefonul 🙂

4 comentarii la “Gata de nunta in 15 minute, ca asa e viata de mama

Publică un comentariu

Adresa de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *