Copilul tău doarme bine?

Lipsa somnului este un factor major de stres, scade nivelul neurotransmițătorilor din creier, inclusiv al dopaminei,  iar copiii au nevoie de până la 10 ore de somn, pentru o bună creștere, dezvoltare și funcționare.

Cantitatea și calitatea somnului sunt asociate cu starea de sănătate și bunăstare. Cercetările științifice recente au oferit o cantitate importantă de date privind importanța somnului și a sănătății. Respectarea recomandărilor privind somnul  este asociată cu creșterea calității vieții și a sănătății prelungite. De asemenea, este asociată direct cu scăderea riscului în fața problemelor de sănătate. Somnul nu reprezintă doar odihnă, ci încurajează energia, sănătatea, învățarea, buna dispoziție și calmul.

Majoritatea copiilor nu dorm suficient și asta explică multe dintre dificultățile de concentrare, hiperactivitate, imunitate scăzută, nervozitate, cu cât doarme mai puțin, cu atât mai puține șanse de reface are organismul unui copil.

Este important să identificăm din timp posibilele tulburări de somn ale copiilor, pentru a preveni consecințele negative cum ar fi somnolența în timpul zilei, iritabilitatea, problemele de comportament, dificultăți de învățare, anomalii ale greutății și alte probleme de sănătate.
Tulburările de somn sunt des întalnite în rândul copiilor și adolescenților, dar pot apărea destul de
frecvent și la sugari.

Cum am eu grijă de somnul copiilor mei:

Alimentație echilibrată – dietele bogate în carbohidrați, cauzează mișcări involuntare ale muchilor, în timpul somnului (pentru că mușchii sunt inundați cu glucoză), așa că încerc să le asigur o alimentație variată, care să includă multe fructe și legume.

Magneziul este un mineral foarte important pentru buna funcționare a organismului, relaxează atât corpul, cât și mintea, participă la transmiterea semnalelor nervoase, crește adaptarea la frig, intră în componența oaselor şi a smalţului dentar, participă la vasodilatare.

Se găsește în alimente precum:

  • spanac
  • banane
  • ciocolată neagră
  • dovleac/semințe de dovleac
  • smochine
  • mazăre/păstăi/fasole
  • castraveți
  • nuci/migdale/alune de pădure

De asemenea, pentru efectul de relaxare, facem seara baie cu sare Epson(sulfat de magneziu), pentru copii pun spumă, uleiuri esențiale și o ceșcuță de sare.

– Menținem ritmul– Încerca să păstrez o rutină, ora de somn și de trezire să fie cam aceeași. Este nearealist să te aștepți ca cel mic să se trezească zilnic la ora 7 dimineața, iar în weekend să doarmă până la 10, ca să te poți odihni. Iar dacă îi lăsăm să stea treji până mai târziu în serile de weekend, în speranța că vor dormi mai mult dimineața, le facem o defavoare rupând ritmul.
Un astfel de ritm regleză ceasul biologic al organismului, asigurând și un somn mai bun, așa că încercați să nu-l dați peste cap în weekenduri.

– Păstrez o atmosferă relaxantă in dormitor – liniște, întuneric, o temperatură potrivită (nici cald, dar nici frig, la noi sunt maxim 20 de grade, niciun risc de prea multă căldură). Atenție la saltea, perne,  nu este cazul să facem economii la aceste obiecte importante.

– Evităm hoții de somn – este de preferat să le citim copiilor o poveste (chiar dacă sunt mari și știu să citească deja, decât să stea în fața ecranelor înainte de culcare).

– Folosim uleiuri esențiale – Unul dintre cele mai cunoscute și utlizate este uleiul esențial de lavandă , pentru somn liniștit, relaxare, comunicare deschisă. Uleiurile esențiale inhalate prin nas, acționează asupra sistemului limbic, în creier, unde au efecte imediate și directe de relaxare și calmare.
Se pot difuza seara, la culcare, în aparat special (cu aburi reci), se pot masa pe tălpi sau coloană, se pot adauga în apa pentru baie (diluate în puțin ulei vegetal).

Dacă vreți să aflați mai multe informații despre somnul copiilor și posibilele tulburări, vă invit la evenimentul „Ai grijă de somnul copilului tău!– a IV a ediție”, joi 15 noiembrie, ora 18:30 la , susținut d-na Doctor Mihaela Oros (doctor în științe medicale, medic primar pediatru și specialist pneumolog, cu supraspecializare în somnologia pediatrică).

Ce putem  afla de la acest eveniment:

● Cum să urmărim somnul copilului nostru și să identificăm semnele eventualelor tulburări;
● Riscurile unui somn neodihnitor: de la oboseală până la complicații respiratorii, obezitate și
diabet;
● Să ne explicăm anumite comportamente aparent neobișnuite din timpul somnului său;
● Să ne înțelegem ciclurile de somn;
● Să eliminăm din viața copilului nostru „hoții de somn”;
● Să contribuim la un stil de viață care îl va ajută să devină un adult echilibrat și fericit.

Participarea la eveniment este gratuită, iar înscrierile se fac aici.

Un comentariu la “Copilul tău doarme bine?

  1. in ultimii ani am descoperit ca degeaba mananc bio daca somnul nu este suficient si consistent – bolile au cauza primara calitatea somnului.
    Iti confirm cu uleiul esential de lavanda – eu (lenesa 😀 ) am pus in detergentul de rufe si otetul ce il pun in loc de bansam de clatire – se simte putin dar suficient sa dormim mai bine.

Publică un comentariu

Adresa de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *