Cine sunt eu in blogosferă, care este brandul meu?

Acesta este întrebarea cu care am plecat în gând de la Digital Parents Talks, ediția cu numărul 2, care s-a intitulat: „Cum îți gestionezi blogul? Pași spre monetizare”, care este brandul meu personal?

Primul invitat a fost Paul Olteanu, senior trainer, coach de comunicare, psihologie comportamentală și procese de transformare a tiparelor de gândire, el ne-a mărturisit că ar putea vorbi ore in șir, iar eu l-aș fi putut asculta ore bune. Ne-a povestit despre branding personal, ce este brandul personal și de ce este el important, de ce este nevoie să știi pentru cine scrii, să iti cunoști publicul țintă și să fii relevant pentru acesta.
Așa am realizat că eu nu știu pentru cine scriu, nu m-am gândit niciodată in felul acesta când am scris un articol, l-am scris pur si simplu, din suflet, cu respect, sincer, dar cam atât. Este probabil calea pe care au pornit majoritatea celor care scriu pe bloguri, dar Paul m-a pus gânduri, m-a făcut să mă intreb ce vreau mai departe și ne-a dat și instrumentele de care ne putem ajuta.
Astfel, eu de astăzi incolo o sa încerc să imi răspund la întrebările cu care am plecat, pentru că, deși acum mă simt artist, scriu fără țintă sau obiective concrete, scriu pentru mine, sunt totuși om care a lucrat ani de zile cu obiective concrete, cu planuri de business (făcute chiar de mine, de multe ori), om care a livrat, care a condus echipe, care a susținut training-uri și a avut rezultate concrete.
– Cine sunt/cine vreau să fiu in mintea publicului?
– Pentru cine scriu?
– Despre ce scriu (pentru ce vreau să fiu cunoscut/plătit)?
– Ce mă diferențiază de ceilalți (ce mă recomandă/de ce m-ar alege cineva pe mine)?
– Cum și unde îi fac pe ceilalți să audă de mine?
Vă invit să incercați să vă raspundeți la aceste intrebări, ele par țintite către bloggeri, dar cred că pot fi adaptate oricui si vă pot ajuta cand cautați un job nou, o activitate nouă, un sens.

„Branding-ul personal este un exercițiu de focusare” a spus Paul și sunt perfect de acord,  este ceea ce imi lipsește în ultima perioadă și se simte in toate ariile vieții mele.

Alte sfaturi pentru bloggeri:
– întâi va hotărâți cine vreți să fiți, apoi vă promovați brandul personal!
– scrieți conținut relevant pentru publicul țintă
– din tot ce sunt eu, ce este relevant pentru publicul meu țintă?
– ce imi place sa aduc in relație cu ceilalti?
– primele 4, 5 articole care apar pe blog spun cine ești!
– nu scrieți despre orice! nu poți concura cu bloguri de nișa daca scrii de toate.
– sa scrii totul despre tine/terapeutic, nu este pragmatic, nu vinde!

Acordați atenție:
– discursului public
– conexiuni/rețea personală
– prezența online
– rezultate (din tot ce am făcut, in ce domeniu pot să probez că am competențe?)

Al doilea invitat a fost Laura Dumitrescu, marketing&pr executive Romania, Bulgaria & Balkans la Turner, ea ne-a spus că preferă să lucreze cu bloggeri in proiecte, mai degrabă decat pe advertoriale, că in alegerea unui blogger pentru un proiect, intervin mai multe criterii, care nu sunt bătute in cuie, principalele ar fi relevanța, reach-ul, costul. Laura a fost foarte deschisă in a raspunde la intrebări, cu condiția ca anumite aspecte să rămână confidențiale, iată incă un motiv in plus sa fiți in sală, aflați informații confidențiale, care vă pot fi de mare ajutor 🙂

Raluca Motoca, Digital Marketing Manager, Immochan Romania, ne-a vorbit, logic, despre digital, cu toate astea, ne-a reamintit că emoția nu este digitală, ci reală! Raluca, împreună cu echipa din care face parte, are un proiect ambițios, vor sa creeze si să crească un Community HUB în Drumul Taberei (pentru început), mie mi se pare un plan extraordinar, in primul rând pentru comunitatea din zonă, dar și pentru comunități in general, de exemplu pentru comunitatea de bloggeri, un loc în care să ne intâlnim, să lucrăm, să ne ajutăm, să fim impreună, să ieșim din online, să ținem ateliere, prezentări, cursuri…
Pentru mine, ar fi la capătul lumii, dar hey…sunt freelancer :), iar acest lucru imi permite să mă implic în proiecte cu care rezonez, oriunde s-ar desfașura ele, așadar, voi fi alături de fetele de la Immochan Romania, în cartierul în care am locuit in primele luni după nașterea lui Rob.

Știu că toată lumea așteaptă cu sufletul la gură sa afle ce ne-a povestit Lavinia Pavel, strategic partner Parenting PR, pentru că ne-a vorbit la obiect, despre SEO. Mi-am luat câteva notițe (pe lângă prezentare), însă Lavinia si Ana au promis că această discuție va continua, drept pentru care nu ma voi lungi prea mult, vă las câteva vorbe doar:
– domeniul .ro pe platformă wordpress este recomandat
– faceti SEO on page și off page
– folositi Keyword Planner
– sunt atractive filmele in articole
– folosiți cât mai puține link-uri in articole, dacă este musai să folosiți multe, utilizați opțiunea no follow
– utilizați Meta Title pe fiecare pagină, aproximativ 80 de caractere- cuvântul cheie să fie prezent cel puțin o dată in titlu, cel puțin o dată in primul paragraf, de 3 ori in corpul textului, cel puțin o dată cu bold/italic, prezent in denumirea pozei, în URL, cel puțin o data in metadescriere.

In afară de faptul că am iesit din casă și am cunoscut in realitate oameni pe care ii citesc, am aflat o mulțime de lucruri pe care voi incerca să le integrez in ceea ce fac, am mancat bunătăți de la MamaPan și am băut smooticeală bună de la Sloop, am admirat locația DGASPCS6 (Direcția Generală de Asistență Socială şi Protecția Copilului Sector 6) (între noi fie vorba, multe s-au schimbat și în asistența socială de când am schimbat eu domeniul, în bine, din fericire), iar copiii au fost mega încântați de cadourile de la Turner, jurnalul minune este de la Centrul Comercial Auchan și imi colorează și acum zilele de toamnă.

Gata, nu zic mai multe, vă invit să urmăriți, din sală, edițiile care vor veni, pentru că se anunță pline de informații utile pentru bloggeri!

(Credit foto: Adrian Nedea)


Pentru cei care nu au descoperit încă acest proiect, el a fost creat de Parenting PR, pentru a oferi bloggerilor părinți un cadru în care se pot întâlni pentru a învăța, pentru a primi sfaturi utile, pentru a dezbate teme de interes pentru comunitate, practic, Ana si Lavinia aduc împreună comunitatea de bloggeri părinți, ne scot din online, ne ajută să ne cunoaștem si creștem împreună.

Save

Save

Save

7 comentarii la “Cine sunt eu in blogosferă, care este brandul meu?

    1. Sa fie cu folos! Spor la treaba!
      Si eu am mult de munca, scriind la articol, am realizat cat mi-ar lua in plus sa fac si SEO pe pagina, ce ar inseamna efectiv sa fac SEO, ca sa nu mai zic de personal branding, dar stiu de unde sa incep.

  1. Eu cred că e mai important CUM scrii decât CE scrii. Fiindcă nu e ca și cum oferi informație atât de nouă, nemaiîntâlnită și nemaipomenită. Informația e cam aceeași. Asemănător cum e și la haine: toate ne acoperă, toate țin cald etc. Dar le alegem pe unele sau altele în funcție de CUM ne plac. Ceea ce nu înseamnă că a face SEO e ceva greșit. Doar să nu sacrificăm frumusețea unei povești pe altarul domnului SEO ăsta.
    :*
    my2cents.

    1. Ai mare dreptate Miruna si stau si ma gandesc cum se impleteste acest SEO cu stilul personal, fara a-l altera. M-am uitat prin articolele mele si n-au nicio legatura cu SEO, acum, stiind ce e de facut, imi dau seama ca nu le pot modifica in niciun fel, asa incat sa fie tot ele si sa aiba si SEO.
      Ma gandesc ca este, asa cum zicea Lavinia, o chestie de exercitiu, stiind ce presupune acest SEO, in timp, ii putem gasi locul. Am articole in care eu n-am putut sa identific cuvantul cheie, am scris din suflet, in stilul meu, dar n-as putea oare sa scriu un pic mai organizat?! Momentan, nu simt ca este o chestie arzatoare.

      Pe mine „m-a lovit” partea de branding personal, pentru ca, in cazul meu, nu are legatura doar cu blogul, este o tema care apare recurent si o tot dau de pereti si o bag sub pres si nu ma ajuta, daca la partea de SEO nu stiu cat si cand/daca voi ajunge, la partea de brand personal as vrea sa ajung mai curand. De aceea am pornit blogul si nici acum nu am ajuns acolo, pentru ca de fapt m-am eschivat, m-am ascuns in spatele scrisului.

Publică un comentariu

Adresa de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *