Barcelona cu copiii, 10 locuri care le-au plăcut

Călătorim des,  însă rar scriu despre călătoriile noastre, mergem în locuri faine și am decis să împărtășesc cu voi ce ne-a plăcut nouă în Barcelona, de data asta. Am vizitat orașul cu și fără copii, de 3 ori în total, locurile pe care le-am vizitat cu ei au fost altele decât cele vizitate singuri, vă povestesc ce am făcut împreună și le-a plăcut. Este un oraș deosebit, are munte, mare, istorie, relaxare, mâncare bună, am stat câte 2 săptămâni de fiecare dată și nu ne-am plictist.

Ce să faci cu copilul în Barcelona:

Grădina Zoologică
Nu mergem la Zoo pentru că ne plac animalele ținute în captivitate, ci pentru că vrem să vedem și alte animale, pe care nu le vezi pe marginea drumului la noi, iar aici, oamenii chiar si-au dat silința să asigure condiții decente animalelor. Am vizitat de 2 ori, când erau mici (Robert avea vreo 3 ani și Dennis 1 an) și anul trecut, este un loc interesant și îl recomnand copiilor mai măricei, la prima vizită, Robert s-a plictisit repede, după aproximativ jumătate de oră, și a fost mai atras de locul de joacă, decât de animale. Alta a fost povestea anul trecut, când amândoi își doreau să fie acolo și înțelegeau ce este o grădină zoologică.
Este împărțită pe mai multe zone:
Delfinariu,
Komodos (cele mai mari reptile din lume),
Casa reptilelor,
Casa păsărilor (peste 70 de specii),
Ferma (copiii pot mângâia animale aici, dar nu au făcut-o, asta cred ca e prea mult pentru bietele animale),
Zona gorilelor,
Galeria maimuţelor,
– Galeria primatelor mici
(cele mai mici maimuțe din lume),
Palmeral ( multe și diverse specii de păsări)
Am petrecut aici cam jumătate de zi, copiilor le-a plăcut mult. În poză este Robert, un pic emoționat pentru că un tigru se plimba liber, în spatele lui.

1. Arcul de Triumf
    Dacă tot ajungeți în zona când vizitați grădina zoo, o să vedeți si Arcul de Triumf și puteți face un mic popas în parcul din jur, aici se fac plimbări cu role, biciclete, se poate sta pe iarbă, uneori sunt mici spectacole improvizate de dans, muzică, scheme cu rolele sau skate-urile. Noi l-am văzut pe Mickael Jackson 😉
  2. Aquarium
    Fără să mă lungesc prea mult, merită vizita, mai ales într-o zi ploioasă sau mult prea călduroasă, iar tunelul subacvatic, de unde vezi rechini care trec pe deasupra ta, chiar este o experiență deosebită, pentru o zi obișnuită. Rechinii, peștii Piranha și Nemo au fost cele mai mari atracții pentru băieți.

3. Telefericul și Montjuic
    Pentru noi, drumul cu telefericul a fost o aventură în sine, mai ales pentru fricoasa de mine, priveliștea e faină și te face să uiți așteptarea la ditamai coada, pentru a urca în teleferic.
    Ajunși pe Montjuic, timp să aveți, sunt multe locuri de vizitat, noi am decis doar să ne relxăm acolo, fără să bifăm toate obiectivele turistice.
  4. Stadionul si muzeul Camp Nou
    Vă mărturisesc că am vrut să mă zgârcesc, să economisesc banii de bilet și să îi cheltui la Zara, asta când erau copiii mici, între timp am mai crescut și eu :), am vizitat stadionul de 2 ori și mi-a plăcut la fel de mult. Copiii n-au fost doar încântați, au fost extaziați, am făcut poze, album, brelocuri cu pozele noastre, de vreo 70-80 de euro (pe lângă bilete), de spumegau piticii de pe creierul meu, dar încă mai scoatem albumul și rememorăm vizita, așa că nu regret niciun euro cheltuit acolo. Lui Robert i-a plăcut și când avea 3 ani, dar în mod cert experienta de la 8 ani a fost diferită și mult mai intensă, așa că recomand pentru școlari sau preșcolari mari sau măcar pasionați de fotbal.
  5. Tibidabo si drumul cu funicularul
    Și până aici drumul în sine este o experiență, am mers câteva stații cu tramvaiul albastru, apoi am urcat cu un funicular, la o altitudine de 500m, pentru mine iarăși a fost cu emoții, dar nu la fel de mari ca la teleferic.
    La capătul drumului găsiți un parc de distracții cu atracții pentru toată familia, am fost aici și când erau copiii mici, evident că acum au fost mai multe atracții la care aveau acces (sunt pe înălțime, când avea 3 ani, Robert n-a avut acces la prea multe), pentru adulți sau copiii foarte curajoși există și mountain rouse mai spectaculos. Eu am stat mai mult pe la călușei și am admirat orașul de sus 🙂 și așa a mai trecut o zi.
  6. Plaja Barceloneta + plimbare cu barca
    Cui nu-i prinde bine o zi de relaxare la plajă, mai ales după câteva zile pline, în care alergi să vezi cât mai mult din orașul ăsta de vis. Când erau copiii mici, noi am făcut și o plimbare cu barca-vaporașul (să zicem), unii dintre noi au aflat atunci că au rău de mare, când marinarul a decis să se distreze pe seama călătorilor (combinație de valuri și viteză, dar mai mult viteză). Cu toate peripețiile noastre, recomand totuși plimbarea.
  7. Plimbare Paseig de Gracia
    Este oarecum mai liberă decât La Rambla, este un bulevard mare, cu magazine, clădiri frumoase și restaurante cu mâncare bună. Nimic special pentru copii, dar mai facem și lucruri pentru noi în concediu, nu?!
  8. Fântânile magice
    Jocurile de apa și lumini sunt impresionante chiar și pentru cei mai mici, în cele 3 vizite, o singura dată am reușit să ajungem aici și ne bucurăm. Durează în jur de 15 minute un spectacol, în timpul jocului de lumini și apă se aude și muzică. Verificați programul și mergeți, sunt cam 3 spectacole pe seară, în funcție de lună, 3 ,4, 5 zile din săptămână, începând cu ora 20 sau 21, ar fi păcat să ratați.
  9. Parc Guell
    L-am vizitat când erau copiii mici, nu cred că am pierdut nimic pentru că nu l-am vizitat din nou, este frumos de văzut, dar nu consider o experiență musai de bifat cu copiii, nu este nimic atractiv în mod deosebit pentru copii.

Excursie de 1 zi, Port Aventura, recomand cu încredere și voi reveni cu un articol special.

Noi am folosit transportul în comun rar, spre deloc, orașul este foarte frumos și să ajungi dintr-un loc în altul poate fi o plimbare foarte plăcută. Sunt multe locuri care merită văzute, dar cu copiii nu este chiar simplu, obosesc, se plictisesc, am ales să vizităm de mai multe orașul și să stăm mai mult, încât vacanța să nu fie o cursă contra cronometru. Obiectivele „de oameni mari”, gen Sagrda Familia, Muzeul Picasso, Casa Batllo, Piața Boqueria, La Rambla, Caixa Forum, le-am vizitat fără copii sau când erau mai mici și dormeau/mâncau/se jucau în cărucior, momentan nu sunt atât de interesați de opera lui Picasso sau Gaudi, încât să nu se plictisească după 20 de minute (maxim), așa că am încercat să facem lucruri și să vedem locuri de interes pentru ei, la vârsta asta.

Sursa foto: Arhiva personală

9 comentarii la “Barcelona cu copiii, 10 locuri care le-au plăcut

1. Am pus și eu pe listă Barcelona, mă gândesc să mergem vara viitoare cu Tudor. O să aibă 4 ani și jumătate mă gândesc că va ține pasul. Sper 🙂

Publică un comentariu

Adresa de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *