7 trucuri prin care să reduci caloriile din alimentație

Primăvara își intră în drepturi, iar silueta mea este cam departe de ceea ce mi-aș dori, deși fac sport în mod organizat de 2 ori/săptămână, manânc sănătos, mă culc la ore decente (de cele mai multe ori). Așa că am analizat un pic stilul meu de viață și a reieșit că ar mai fi câteva chestii de schimbat.

  1. Atenție la nuci!
    Reprezintă o gustare sănătoasă, conțin grăsimi benefice, dar au extrem de multe calorii! Din această categorie, fisticul este cel mai sărac în calorii, așa că dacă alegeți o gustare de nuci, alegeți fistic!
    Am pus pe primul loc pentru că la mine este o mare problemă, îmi plac foarte mult nucile/alunele/caju și mănânc o cantitate mare pe zi.
  2. Lăsați telefonul!
    Era o vreme când mă uitam la un coleg de muncă, care mânca singur și își butona telefonul pe toată perioada mesei, mă gândeam cât de ciudat este! (obiceiul, nu colegul) Au trecut anii și nu mai las telefonul din mâna nici la masă, e foarte ușor să mă ia valul.
    O masă mâncată în tihnă, cu toată atenția la ceea ce consumăm, ne va ajuta să mâncăm doar atât cât avem nevoie, cu alte cuvinte mindfulness la masă, te scapă de caloriile în plus!
  3. Există mirosuri care taie apetitul!
    Unele studii susțin că mirosul reprezintă 90% din gust, așadar, ne putem folosi de mirosuri pentru a mai scăpa de câteva calorii. Mirosul de mere, banane, uleiul esențial de grepfruit sau mentă, ne pot ajuta să mâncăm mai puțin. Mie imi place foarte mult uleiul esential de grepfruit, așa că am începul să îl folosesc aproape zilnic, difuzat sau apa de băut.
  4. Dormiți suficient!
    Oricât de bizar ar părea, am început să iau niște vitamine, care mă fac să merg la culcare în jur de ora 23.00, efectiv nu mai rezist mai mult. Practic îmi regleză organismul, fix în funcție de nevoile lui biologice. Mă simt mult mai bine pe parcursul zilei, mă trezesc dimineața cu ușurință, fără alarmă.
  5. Porționați
    Nu mâncați o pungă întreagă de nuci/chipsuri/pufuleți/biscuiți, în general, pungile cu diverse alimente conțin mai mult decât cantitatea recomandată pentru o porție. Eu îmi cam pun mintea cu pungile și dovedesc repede câte o punga de pufuleți sau popcorn.
  6. Beți o cantitate suficientă de apă, eventual cu lămâie
    Dacă bei 2 litri de apa/zi, așa cum recomandă specialiștii, e destul de greu să mai exagerezi cu porțiile de mâncare. Este unul dintre obiectivele mele pe anul acesta, încă nu mi-a intrat în reflex, beau maxim 500 ml, restu’…completez cu nuci 🙁
  7. Mișcare
    Fac Pilates Reformer de 2 ori/săptămână, lucrez din ce în ce mai corect, cu antrenorul lângă mine, însă mișcarea rebuie să fie zilnică, așa că mă bucur de vremea frumoasă și o să reiau plimările prin parc. Turul lacului Herăstrău îmi ia în jur de 1 oră și îmi schimbă complet ziua, nu alerg, doar merg, este suficient și eficient si sunt sigură că în acea oră nu ronțăi nimic.

Voi ce trucuri aveți pentru a reintra în formă în această primăvară?

Sursa foto: Pixabay

8 comentarii la “7 trucuri prin care să reduci caloriile din alimentație

    1. haha, eu bag la nuci…doamne, stii ca anul trecut iti adusesem o punga si pana sa ajung la tine am mancat-o, impreuna cu celelalte pungi aduse special pt mine :))
      apa nu prea imi iese sa beau
      dar vreau sa ma tin de cateva chestii, ca nu sunt asa mari schimbari sau chestii imposibile

      1. apropos de apa, de cand mi-am impus: ma trezesc, fac pipi, beau, vad o mare schimbare in viata.
        Cat despre somn am scris si eu. Consider ca este cel mai important in viata noastra si noi il subestimam – creierul e complet afectat in orice decizie de carentele de somn.

        P.S. daca nu e cu suparare, ce greutate ai de te ingrijorezi? Eu incerc sa nu schimb prefixul 😀 😀

    1. La partea cu mirosul ma ajuta mult aromoterapia.
      dar mie imi este greu la prima, eu mananca o punga de nuci daca mi le pui in fata 🙂 si nici nu ma gandesc cu vreo urma de vinovatie, ca doar sunt sanatoase nucile

  1. Eu maninc orice, oricind la orice ora, dar am grija sa nu depasesc 1700-2000 de calorii/zi. Fac gimnastica in fiecare dimineata de cind ma stiu, fara nici o exceptie, chiar si cind plec de acasa la 4 dimineata . Atunci cind stiu ca am depasit putin nr de calorii, dublez nr de exercitii care sa echivaleze caloriile in plus. De obicei, micul dejun este foarte copios, acopera cam 45-50% din calorii. M-am obisnuit deja , sa cintaresc din priviri gramajul si caloriile. Fac asta de o viata.
    In ce priveste apa, chestia cu 2 L de apa/zi , este un mit. Fiecare organism este unic si stie mai bine decit orice ,, specialist”, de cita apa are nevoie penru hidratare. La fel si cu dietele de slabit care sunt niste monstruozitati, nici nu vreau sa ma gindesc cite aberatii mai inventeaza domnii ,,specialisti”.
    Cu somnul nu ma prea inteleg, dar lucrez la faza asta. Am inceput sa fac aromoterapie cu uleuri esentiale si vad ca roade .

Publică un comentariu

Adresa de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *