6 trucuri pentru a dormi mai bine (noaptea)

Dacă vă întrebați ce m-a apucat, vă spun sincer și direct: deși dorm relativ mult, nu mă odihnesc, așa că, după multe nopți de foială, zile în care îmi picau ochii în gură de somn, la birou, am decis să caut trucuri care să mă ajute să dorm mai bine. Soluții probabil sunt câtă frunză câtă iarbă, de toate felurile, naturale, de sinteză, mai simple, mai complexe, eu am găsit 6 trucuri pentru a dormi mai bine, care mi se potrivesc mie, citiți și poate vă sunt vreodată de folos.

  1. Alimentație echilibrată si sport – nu ajută doar la menținerea unei greutăți optime, dar ajută și la un somn bun, trebuie doar sa fim un pic atenți la indicații. Se pare că dietele bogate în carbohidrați, cauzează mișcări involuntare ale muchilor, în timpul somnului (pentru că mușchii sunt inundați cu glucoză). De asemenea, mișcarea, exercițiile făcute prea aproape de ora de somn, accelerează metabolismul și temperatura corpului, ceea ce produce dificultăți în a adormi. Ai citit aici soțule?!
    Pentru foamea care apare înainte de a ne băga în pat, ar merge niște nuci, pentru că ele conțin proteine și grăsimi, ne satură și se digeră lent, asigurând un somn calm. Conțin și magneziu, cunoscut pentru liniștirea sistemului nervos. Nu știu dacă vouă vi se întâmplă, dar pe mine chiar mă apucă foamea seara, târziu, atunci funcționeză foarte bine nuci, alune, migdale, nu funcționează să suplimentez cina.
  2. Mențineți ritmul– Încercați să păstrați o rutină, ora de somn și de trezire să fie cam aceeași. Un astfel de ritm regleză ceasul biologic al organismului, asigurând și un somn mai bun. Acum poate înteleg și cei care se uită chiorâș când spun că și vineri seară și sâmbătă, vreau să păstrăm cam aceeași oră de culcare-trezire, chiar dacă este week-end, nu ne ajută culcatul după miezul nopții și trezitul la pranz (mai cu seamă în cazul copiilor).
  3. Făro alcool, cafea, nicotină și electronice – Aici mi se pare destul de greu, seara, înainte de culcare, după ce au adormit copiii, e cam singurul moment în care pot să beau un pahar de Prosecco (prietenii știu despre ce vorbesc) și să văd un serial, film. Specialiștii ne spun să nu ținem în dormitor tv, laptop sau alte echipamente electronice și să nu ne expunem la lumină puternică cu aproximativ o oră înainte de somn. Întunericul ajută la producerea de melatonină, hormonul care se ocupă de reglarea somnului. Pentru ca totul să funcționeze optim, ar trebui să ne expunem la lumină naturală dimineața, astfel încât corpul nostru să se trezească.  Vă mărturisesc că la punctul 3 am cele mai multe dificultăți, chiar dacă reușesc să respect 2 dintre ele, tot îmi rămâne una, hai să zicem că pot să mă abțin de la băutură :), dar vreau să văd un film, hai să zicem că citesc o carte în loc de film, dar nu pot să dorm in beznă…mai am de lucru.
  4. Păstrați o atmosferă relaxantă in dormitor – liniște, întuneric, o temperatură potrivită (nici cald, dar nici frig, la mine sunt maxim 20 de grade, niciun risc de prea multă căldură). Atenție la saltea, perne, dacă suferiți dureri inexplicabile de șolduri, umeri, spate, merită investigat dacă aveți cea mai potrivită saltea și cele mai confortabile perne, asta neînsemnând că ar trebui să fie moi, să te scufunzi în ele ca în povești! La punctul ăsta eu trebuie să fac schimbări majore, cel puțin la perne 🙁
  5. (Încercați să) Intrați într-o stare de relaxare – Corpul are nevoie de un timp în care să se liniștească înainte de somn, așa că ora înainte de a vă băga în pat poate fi petrecută citind sau făcând o baie relaxantă, confirm!! O baie cu spumă, în care am pus și câteva picături de ulei de lavandă, mă ajută să dorm excelent!
  6. Folosiți ajutoare naturale – nu am mereu timp pentru baia cu spumă, uneori o pregătesc și până mă sucesc și mă învârtesc, găsesc deja alți colocatari în cadă, atunci pun în funcțiune aparatul minune, difuzorul de uleiuri esențiale, este o soluție genială, ne ajută pe toți să ne relaxăm și să dormim bine. Îl folosesc în special după zile pline, agitate, în călătorii, dar și în perioadele intense de la muncă sau școală, dacă nu îl am la îndemână, pun câte o picătură de lavandă pe pernă. În difuzor folosesc cu succes, pentru adulți și copii, combinați lavandă și bergamontă, care conțin substanțe dătătoare de relxare.  Mai funcționează la mine ceaiurile, cu câte o picătură de ulei esențial în ele. Folosesc doar uleiuri esențiale pure, ca să nu dau din lac în puț!

Mie astăzi tare mi-ar prinde bine un pui de somn 🙂

Vă doresc somn ușor!

Sursa foto: Pixabay, Doterra

Save

17 comentarii la “6 trucuri pentru a dormi mai bine (noaptea)

  1. Eu vreau sa iti multumesc pentru toate informatiile din acest articol! Mie imi sunt extrem de utile si am sa incerc sa fiu mai atenta la ce rontai inainte de somn si chiar am sa ma interesez de unde pot sa imi cumpar si eu uleiurile esentiale. Despre prosecco nu spun nimic :).

  2. Foarte interesant articolul!
    Combinatia de care spui in articol, cu lavanda si bergamota e geniala!!! Si cu miros demential! Eu le folosesc si in baie, atunci cand am timp sa fac in cada….rar ce-i drept, dar cand fac….plutesc <3 . In rest tot in difuzor.
    Si mai alternez cu portocala, Wild Orange, tot de la ei, care induce si ea somnul. VIIIIISSS.
    Ma bag la somn 💤 💤

    1. Elena, tu mi-ai facut pofta de portocala, in weekend dau comanda si Wild Orange e pe lista, stiu ca are muuulte beneficii, in afara de mirosul demential 🙂

  3. La mine problema e invers: ce fac când am o grămadă de treabă și-aș dormi de numa’ numa’? 🙂
    Că eu n-am probleme… dorm… și mă odihnesc… numai să am și vreme să-mi întind oscioarele! 🙂

    1. eu folosesc uleiuri esentiale si in cazul asta, dar altele, ma ajuta 🙂 (am pe birou menta si lamaie, de cand eram racita, mai bag nasul in ele dimineata cand simt ca nu prea vine cheful de munca), uneori si ceaiuri, gen ceai de menta, poate nu cald, dar rece are ceva urma de energizare la mine.

    1. Haha :), ar fi util, dar prin metode naturale nu prea stiu
      Dar cred ca ar putea intra oarecum in categoria unuyi somn bun, odihnitor, chiar daca scurt.

    1. Daca pustoaica doarme bine, atunci mami, e cazul sa te organizezi bine de tot si sa te odihnesti si tu 🙂 iti spune o mama care a reusit abia la copilul nr 2 :))

  4. Lavanda este preferata mea, ma relaxeaza profund, Mi-ar placea si portocala, pentru seninatate si starea de bine! Roxana , imi place articolul tau si iti multumesc pentru informatii.

    1. Cu placere! Dar ai grija sa folosesti uleiuri pure si nu ce gasesti la 10 lei sticluta. Cand ne vedem iti dau sa incerci din ce am eu.
      Ai grija si cu televizorul inainte de culcare 🙂

    1. stiu cum e 🙁
      Momentan eu am renunta la sport, la treburi…am pus masina de spalat aseara si m-am culcat, inca sunt acolo hainele :)) cred ca in curand curand renunt si la jumatate de job :))

      1. eu m-am nesimtit: mi-am luat vienrea asta liber, urmatoarea iar, dupa aia merg o vineri la munca si peste inca o vineri iar am liber. Sper sa nu se supere seful la prelungirea contractului 😀 – altfel, imi caut contract part time (vinerile sau miercurile liber…).

          1. din pacate nu ne ies calculele financiare doar cu miercurea:)) – dar cu vinerea lipsa nu vad mare diferenta la sfarsitul lunii 😉

Publică un comentariu

Adresa de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *