Cum am ajuns la 3 ore de sport pe saptamană(P)

Cum am ajuns știu și vă povestesc mai jos, dar minunea și mai mare este că am rezistat și că nu s-a întâmplat doar într-o săptămână, dacă pun la numărătoare și protestele…dar nu le pun, vă zic doar despre sportul în cadru organizat, la proteste a fost spontan.

Eu sunt un fost copil scutit de la educație fizică, încă de la începutul liceului. Când am ajuns la corporație, am avut câteva tentative să fac mișcare, dar s-au evaporat în timp. Nu prea m-a preocupat silueta, în general, uneori mi-e și rușine când le aud pe femei vorbind, dar mă preocupă sănătatea, iar sportul înseamnă sănătate, cu toate astea, au trecut ani de zile, de când n-am mai făcut sport în mod organizat. Așa că provocarea SECOM, de a merge la 4 sesiuni de spinning, a venit la fix, dar să nu credeți că m-am lăsat ușor convinsă, ca un om care face sport regulat, nuuu, m-am holbat vreo 10 minute la mail și apoi am verificat că nu trebuie să am cine știe ce rezultate spectaculoase acolo :).

Nu doar că n-am leșinat după prima ședință, dar am fost plină de energie, am fost într-o companie …wow, o să le vedeți pe fete în poze, dar îmi pare rău că nu puteți simți energia lor. A fost o echipă de vis, cu un antrenor pe cinste, Radu Restivan (inițiatorul comunității 321sport), fetele n-au lăsat vorba și selfie-urile, dar nici Radu nu ne-a lăsat să scăpăm ușor de cele 4 sedinte la bicicletă. A fost intens, energizant, motivațional! Vedeți și voi ce zâmbete 🙂

Nu doar am combătut Articulo-ruginoza, dar am primit și felicitări pentru progrese, la finalul miniprogramului, dacă faceți sport în mod regulat, probabil nu vi se pare mare lucru, pentru mine însă, a fost o mare realizare, de care sunt mândră foc! Dar n-a fost totul roz, am întâmpinat și ceva probleme, acum un an am umblat câteva zile cu o genunchieră elastică, gândind că am făcut vreo mișcare greșită, acum o lună am avut niște dureri în palme, am tot găsit explicații felurite (neavizate) și am dat uitării. Dar după prima sesiune la bicicletă, am cam simțit că „mă țin genunchii”, am aflat ulterior de la antrenorul nostru, dar și de la medicul Alin Popescu, că ceea ce experimentez sunt, cel mai probabil, dureri articulare, eram într-o campanie în care combăteam articulo-ruginoza prin sport și nici măcar nu știam că o am.

Noroc că, în afară de sport, mai există un aliat, de mare ajutor, care face articulațiile să meargă ca unse, este MSM de la Secom, un supliment care contine metilsulfonilmetan (MSM), compus natural, care se găsește în structura corpului uman. Imi place ce conține: 5 ingrediente naturale, MSM, Gheara Diavolului (mai pe românește Gheara Dracului), Curcuma, Boswellia, Gheara mâței. Nu doar că și-a făcut loc în farmacia casei noastre, dar ne-am gândit un pic care dintre noi să înceapă administrarea (soțul meu făcând sport în mod regulat și având o accidentare la activ). Durează cam o lună pănă când încep să se facă simțite efectele, așa că eu am crezut că nu mai trebuie să fac sport între timp, ca să îmi protejez articulațiile, lucru pe care medicul l-a infirmat, este un mit!
Pentru sănătatea articulațiilor este necesară mișcarea, antrenarea mușchilor, întărirea lor, hidratarea, menținerea unei greutăți corporale optime. Suprafețele dure sunt de evitat, iar spinningul este un sport care ajută musculatura și articulațiile.

Sportul este sănătate dacă este introdus treptat, dacă este făcut cu cap, sub supravegherea specialiștilor, fără excese. Medicul ne-a povestit despre un caz de rabdomioliză (distrugerea țesutului mușchilor, cu eliberarea unui compus toxic în sânge), al unei paciente care se apucase brusc de sport, nesupravegheată, la o intensitate pentru care nu era pregătită.
Săptămâna trecută a fost ultima sesiune de cycling și am avut energie cât să ies în stradă în mod repetat, pe soare sau după apus, în viitorul apropiat nu cred că voi reuși să mă țin de bicicletă, dar, cu siguranță mă voi ține de sport, pentru că îmi dă energie, mă ajută să îmi dezvolt mușchii, îndeosebi cei ai coloanei (cu care am probleme), cat despre MSM, voi reveni cu rezultatele peste ceva timp, să vă spun dacă mă mai țin genunchii.

A fost un proiect fain de tot, nu a fost o lansare clasica a unui produs, a fost mai mult, a fost despre comunități, echipă, mișcare, sănătate, echilibru.
Mulțumesc Secom pentru că m-ai invitat să combat articulo-ruginoza alături de cele mai energice și guralive mame bloggerițe, mulțumesc Radu, ai făcut din mine un om care s-a trezit de dimineață cu dorința și gândul că va putea face față, multumesc Ana, tu ai adus mișcare în această etapă a vieții mele!

Dacă nu mă credeți că a fost greu, ia vedeți aici:

Surse foto&video: Secom România, arhiva personală

Save

4 comentarii la “Cum am ajuns la 3 ore de sport pe saptamană(P)

    1. Stii ce greu a fost? :), bine…eu eram anchilozata pentru varsta mea, nu e musai sa faci sport ca sa iei MSM, se poate lua pur si simplu pentru sanatatea articulatiilor, mai ales dupa varsta de 30 de ani. Am inteles de la dl. doctor Alin Popescu ca dupa aceasta varsta, exista pericolul unui inceput de deteriorare a articulatiilor, iar lipsa sportului accelereaza.
      Deci, nu e musai sport pentru MSM, dar daca facem sport, e bine sa luam niste suplimente, recomandate de un specialist, ca sa ne ungem :). Eu am fost surprinsa ca ma tin asa genunchii, nu faceam miscare, dar nu ma asteptam sa fiu asa ruginita. Astept sa isi faca efectele.

  1. Ai scris foarte bine, sportul este sanatate si cred ca ar fi bine sa-i antrenam si pe copii 🙂 poate la vara ne mobilizam cu mic cu mare!

    1. Va spuneam si acolo, eu vad ca ei sunt activi cand sunt mici, oare unde se pierde iubirea pentru miscare? Momentan eu trebuie sa fiu in forma, pentru a tine pasul cu ei, sper sa nu isi piada interesul pentru sport cu inaintarea spre preadolescenta.

Publică un comentariu

Adresa de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *