Cum să atragi 10k de followeri pe Instagram

Tema celei de-a 10 a ediții a Digital Parents Talks a fost „How to Instagram”, am învățat ce este, cum ar trebui să arate, ce putem face cu acest cont și, de ce nu, cum să atragem și noi 10k de followeri pe Instagram, cât are proful nostru de Insta, Robert Diaconeasa
Deși a zis că nu este expert, profilul lui de Insta, dar și sfaturile pe care ni le-a dat, îl încadrează cu ușurintă în acestă categorie.

Cum ajungi la 10 000 de followeri pe Instagram?

  • Muncești mult, Robert a ajuns la acest număr de followeri în aproximativ 1 an
  • Îți faci o strategie (deși Robert a zis că nu are o strategie, eu consider că ceea ce a aplicat el este chiar strategia în sine)
    îți trebuie cont de Instagram? ce vrei să faci cu acest cont?
    – ești dispus să investești timp?
    – cine ești și ce vrei să transmiți?
  • După ce ți-ai răspuns la întrebările de mai sus, asigură o unitate a contului
    postează poze din care privitorul să vadă exact nișa ta (ai ales o temă și te ții de ea), de exemplu, dacă ai ales ca temă călătoriile, pozele de la birou nu prea aduc unitate contului
    folosește același filtre la toate pozele postate (exemplu Myfair)
  • Postează constant, 1- 2 postari/zi – cine are cont de Instagram, știe cum vin și pleacă followeri, dacă lipsești câteva zile și nu postezi nimic
  • Dă follow la conturi care îți plac, nu fi zgârcit nici cu likeurile și comentariile (de obicei, oamenii vin și ei la tine pe cont și întorc favoarea, eu chiar mi-am făcut o amică prin intermediul contului)
  • Folosește (cât mai multe) hastaguri relevante pentru postarea ta; se pare că, cele cu o rată de ultilizare între 80.000 si 500.000, aduc un reach mai bun; pe cât posibil, 5 dintre ele să fie sub 50.000. Maximum admis este de 30 de hastaguri (#)
  • Asociaza-te cu alte conturi pentru promovare (se formează grupuri cu 20-30 de conturi și fiecare da follow, like și comentariu celorlalți participanți), astfel crește reachul și ajungi la mai mulți posibili followeri

Robert a vrut să reținem că nu este obligatoriu să avem cont de Instagram dacă suntem bloggeri, contul lui nu are legătură cu blogul sau cu alte conturi, cum ar fi cel de Facebook, „Instagram nu este pentru toată lumea!”

Cel de-al doilea invitat, Mihai Răitaru, fotograf și blogger, ne-a vorbit despre fotografie și chiar a făcut o mică analiză pe fotografiile primite în avans.

Reguli minime pentru o poză reusită:
– în poze nu tai capete, picioare, nici măcar obiecte
– privitorul trebuie să identifice imediat subiectul fotografiei, nu să stea să îl deslușească
– atenție la lumini și umbre (în special în colțurile pozelor)
– caută cel mai bun unghi din care să pozezi un subiect
– ai grijă să nu apară în fotografie degete, picioare, capete, care nu au ce căuta acolo.

Alina Rachieru Ilie, brand manager la Pineberry (un brand de cămăși demențiale, una va fi a mea), ne-a vorbit despre cum ar trebui să arate un cont de business.

  • Separarea contului personal de contul de business (dacă ai un blog de familie, cum am eu, nu prea e rost de cont business ai putea crede, dar dacă vrei să monetizezi și contul de Instagram, ia în calcul acest sfat! un cont business oferă insights, dă posibilitatea să faci postări sponsorizate, ceea ce nu poți face de pe contul personal)
    Conținutul poate fi personal, vorbim despre tipul contului!
  • Cont business sau personal, pozele trebuie să fie de calitate și să exprime emoție
  • Insta Story reprezintă o metodă bună de a atrage public care nu te urmărește încă (le este sugerat storyul și, dacă li pare interesant, pot intra pe profilul tau; pozele pe care le publici, ajung doar la cei care te urmăresc deja).
  • follow la conturi mari, mărci pe care le folosești/îndrăgești; folosește hastaguri specifice acelor conturi și chiar tag la conturi, astfel poți ajunge în atenția brandurilor și a followerilor lor (evident, dacă postarea ta are legătură cu brandul).

Pentru mine nu a fost chiar chineză ceea ce ne-au povestit invitații, am mai făcut un curs despre Instagram și am regăsit cam același idei și sfaturi. Personal, consider că nu este momentul să investesc foarte mult timp, multe branduri românești nu au conturi de Instagram încă, iar reachul este în general din afara tării, ceea ce nu îmi folosește la promovarea blogului.
Cu riscul de a nu aduna mii de followeri, voi posta 1 dată sau de 2 ori/zi, lucruri care mă fac să vibrez, să visez sau măcar să zâmbesc în ziua respectivă. Am observat că mă ajută să fiu mai prezentă și mai recunoascătoare vieții, vedeți aici contul meu, cu tot ce simt eu să postez, se încadrează la tematica stil de viață, cu tot haosul dintr-o viață de mamă si cu insights 🙂

Digital parents Talks este un proiect al Parenting PR, iar ediția a 10 a a fost găzduită de DGASPC S6 la Conacul Golescu Grant, iar Lidl și Pineberry au fost parteneri de nădejde.

Surse foto: principală (Pixabay), foto de grup Mihai Răitaru

5 comentarii la “Cum să atragi 10k de followeri pe Instagram

  1. Acestea sunt niste ponturi foarte utile. Pe unele dintre ele le stiam, iar pe altele le-am notat deja. Si iti multumesc ca le impartasesti cu noi. Eu sunt in perioada in care caut sa invat cat mai multe astfel de informatii (probabil de aceea am intrat prima data pe articolul acesta din pagina de start). Mi-ar placea tare mult sa particip la un eveniment despre retele sociale, desi nu am observat pana acum sa fie o intalnire special pe tema instagram in Cluj sau imprejurimi.

    1. Sa fie de folos Denisa! Eu am impartasit cam tot ce am aflat, suntem privilegiati in Bucuresti, avem probabil mai multe evenimente.
      Imi poti lasa aici contul tau de Instagram, mai impartasim ponturi, ne urmarim reciproc, cum am invatat la curs 🙂

Publică un comentariu

Adresa de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *